Sa oled siin

11. veebruar 2019 - 11:14
Jääkaart seisuga 7.02 Allikas: Riigi Ilmateenistus

11.02 - plusskraadid jäämurdevajadust Pärnu lahel ei kahanda 

Jääpiir on ca 24 meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest, esimesed 3 meremiilil on ca 10-15 cm paksused liikuvad jääväljad, mida on võimsamatel laevadel võimalik lastis läbida. Sealt edasi kuni sadama muulideni on jääpaksus ca  15 - 30 cm, aga on palju tugevasti rüsistunud kohti ja paiguti on ka ladejääd, mis takistab laevade liikumist eriti ballastis. Rüsijää paksus on kohati kuni 70 cm. Laevadega konvois sõitmise distantsid varieeruvad 16 – 20 meremiili. 

Jäämurde algusest 13.01.2019 kuni tänaseni on EVA-316 osutanud jäämurdeteenust 87 korda. 

 

05.02 - jääolud Pärnu lahel muutuvad üha raskemaks

Hetkel on jääpiir on ca 26 meremiili Pärnu sadama muulidest, esimesed 10 meremiili on jää paksusega ca 10 – 15 cm. Seoses lõuna- ja edelapoolt puhuvate tugevate tuultega on sel nädalal oodata ka esimese 10 meremiili jää rüsistumist. Seetõttu pikeneb ka laevade konvois sõitmise aeg.

Rüsijää paksus on kohati kuni 50 cm ning jäämurdja abi vajavad kõik laevad Pärnu sadamasse jõudmiseks ja sealt väljumiseks.

EVA-316 on praeguseks osutanud jäämurdeteenust 58 korda. Soome lahe eestipoolses osas praegu jääkate puudub, jäämurdja Botnica on valmisolekus Paljassaare sadamas ja jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas.


28.01 - nüüdsest vajavad jäämurdja abi kõik laevad Pärnu sadamasse jõudmiseks

Käesolev jäämurde hooaeg algas 13.01 Pärnu ja Liivi lahel ning selle aja jooksul on EVA -316 osutanud jäämurdeteenust 26 korda. Jääpiir on ca 22 NM Pärnu sadama muulidest, esimesed 10 NM on uus jää paksusega ca 5 – 10 cm. Sealt edasi kuni sadama muulideni on jääpaksus ca  15 - 20 cm, aga on palju rüsistunud kohti ja paiguti on ka ladejääd, mis takistab laevade liikumist eriti ballastis. Rüsijää paksus on kohati kuni 40 cm.

Sellel nädalal oodatavate miinuskraadidega ja tuule tugevnemisega on oodata jääpiiri laienemist ja jää rüsistumist veelgi suuremas ulatuses. Nüüdsest vajavad jäämurdja abi kõik laevad Pärnu sadamasse jõudmiseks.

Vaata ka Riigi Ilmateenistuse poolt avaldatavat jääkaarti: https://www.ilmateenistus.ee/meri/jaakaart/

21.01 - üha külmenevate ilmade tõttu on oodata jääpiiri laienemist Kihnu saareni

Jäämurde algusest 13.01.2019 kuni tänaseni on EVA-316 osutanud jäämurdeteenust 18 korda. Jääpiir on 15 miili Pärnu sadama muulidest, esimesed 6 NM on uus jää paksusega ca 3 – 5 cm. Järgnevad 8 miili sadama muulideni on jääpaksus kuni 15 sm aga on palju rüsistunud kohti ja paiguti on ka ladejääd, mis takistab vöiksema võimsusega laevade liikumist. Rüsijää paksus on kohati kuni 40 sm. Seoses üha külmeneva ilmaga on oodata jääpiiri jõudmist Kihnu saareni.

11.01 - nädalavahetusel alustab amet jäämurdega Pärnu ja Liivi lahel

Veeteede Amet teatab, et laupäeval, 12. jaanuaril alustab jäämurdmist Pärnu ja Liivi lahel mitmeotstarbeline laev EVA-316. Vajadusel kasutatavaks varulaevaks on amet planeerinud vedurlaeva Protector. Vastavalt käskkirjale kehtestatakse alates 19.01.2019. a kella 00.00 Pärnu sadamasse sisenevatele ja sealt väljuvatele jäämurdja poolt teenindatavatele laevadele järgmised nõuded: 1) jääklass 1C (Lloyd’s Register) või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass; 2) peamasina võimsus mitte vähem kui 1600 kW. Jäämurdjad ei teeninda vedurlaev-pargas koosseise.

Soome lahele on planeeritud kaks jäämurdjat – Tarmo ja Botnica (leping sõlmiti 14.11.18). Tänavuse jäämurde esialgne eelarve on ca 6 miljonit eurot, eeldatav kütusekulu jäämurdel oleneb jääoludest ja teenindamist vajavate laevade arvust.