Sa oled siin

22. oktoober 2018 - 11:03

21. oktoobri varahommikul paigaldas Veeteede Amet Kihnu tuletornile uue kupli. Tuletorni rekonstrueerimise projektis jäävad teha veel mõned tööd ning tuletorn alustab navigatsioonimärgina taas tööd detsembri teises pooles. 

Mis Kihnu tuletornis tehti? 

Ehitati uus torni kiiver, klaasi raamistik renoveeriti, paigaldatakse uued klaasid tuleruumile. Kraana pidi kiivri tõstma ca 24 m kõrgusele, torni enda kõrgus on 28,6 m. Tuletorni kuppel kaalub üle 1,5 tonni. 

Kihnu tuletorni paigaldati uus tehnoloogia, millega asendati hõõglambid keskkonnasõbralike LED sektorlaternatega. Tulede tehnoloogia moderniseerimisel mitu põhjust, kuid eelkõige on uus tehnoloogia oluliselt keskkonnasõbralikum ja töökindlam kui hõõglampide kasutamine. Varasemalt oleme kasutanud tuledes hõõglampe (võimsus 50 W), mida on vaja igal aastal vahetada. Sama valgustugevusega LED sektorlaternate energia tarbimine on sõltuvalt režiimist vaid 20-25 W ning eluiga tootja andmetel suisa 100 000 töötundi. Ehk siis saame oluliselt töökindlama tehnoloogia palju väiksema energiakuluga.

Kihnus ühtlustatakse tuletorni tule nähtavuskaugus kõikides tule sektorites võrdseks (kui praegu on valge tule sektor 11 miili ja punane 7 miili, siis edaspidi hakkavad mõlemad olema 11 miili). Praeguse laterna võimsus on 50 w ja peale moderniseerimist hakkab olema ligikaudu samapalju 40-50 w. Laterna energiatarve ei vähene, kuna 11 miilise tule nähtavuskauguseks on vaja palju rohkem valgustugevust.

Veeteede Ameti partner navigatsioonimärgistuse tehnoloogia moderniseerimises on Sabik OÜ (endine Cybernetica AS navigatsioonisüsteemide osakond), mis on spetsialiseerunud selliste erilahenduste väljatöötamisele. Tuli projekteeritakse ja ehitatakse vastavalt iga tuletorni spetsiifikale. Laterna tehnoloogia oleneb paljudest nüanssidest – tornist, selle konstruktsioonidest, milline on vajalik nähtavuskaugus, tule sektorite laiusest ja värvist, tule karakteristikutest ehk plingist jne. Vastavalt Veeteede Ameti poolsele sisendile projekteeritakse tuletornile sobilik tule lahendus, sh konstruktsiooni, elektroonika ja ka selle läätse, mis käib LEDide ette. 

Millal Kihnu tuletorn uuesti tööd alustab? 

Veel jääb Kihnus teha vundamendi tugevdamine, värvimistööd (viimane kiht), elektrisüsteemi rekonstrueerimine ja uute tuleseadmete paigaldamine. Kihnu tuletorn alustab navigatsioonimärgina taas tööd peale ehitustööde lõppu - 2018. a detsembri teisel nädalal.