Sa oled siin

9. juuni 2020 - 14:02

Veebruarikuus ilmus uudis, et tormi järel vajus viltu Pärnu idamuuli rohelise triibuga tulepaak. Eeldatavasti põhjustas tulepaagi vajumise vundamendialuste kivide ära vajumine. Kuigi esialgu toimis navigatsioonituli edasi, vajus tulepaak veelgi rohkem vette, elektriühenduses tekkis lühis ning lõpuks seiskus ka olulise navigatsioonitule töö.

Sel kevadel võttis Veeteede Amet ette minimaalsed vajalikud tööd, millega taastati tulepaagi tule töö ja uue ajutise lahendusega saadi tulepaak sirgeks tagasi. Siiski pole probleem lõplikult lahendatud ning ei ole võimalik hinnata, kui kaua ajutine lahendus vastu peab. Veeteede Amet on teinud kinnistu omanikule ehk Pärnu linnavalitsusele ka ettepaneku otsida koos lahendus, kuidas muul rekonstrueerida ja kõrvaldada oht, et tulepaak taas vette vajuda võib.

Veeteede Ameti navigatsioonimärgistuse osakonna juhataja Andry Rütkinen rääkis, et sarnaseid torme ja kõrgemat meretaset esineb Pärnu piirkonnas igal aastal ning nende tulemusena on hakanud vanad muulid, eriti just idamuul, lagunema. Ta lisas, et tulepaak ei olnud varem päris muuli otsas, vaid mitmeid meetreid eespool ning oli seega suurte lainete eest kaitstud. Nüüd on aga muul lagunenud, suured graniitkivid muuli ümber laiali ning lained löövad otse vastu tulepaagi vundamenti.

„Pärnu ida- ja läänemuuli tulepaagid on olulised laevaliikluse seisukohalt, sest tulepaake kasutavad kõik Pärnusse suunduvad ja sealt lahkuvad veeliiklejad,“ rääkis Rütkinen. Pimedal ajal ei ole muulid nähtavad ja on suur oht sõita kividesse või madalikule, mille eest tulepaagid hoiatavad. Pärnu idamuuli tulepaak on kasutusel aasta ringi. Tulepaak on ehitatud 1889. aastal ja seda on uuendatud 1958. ja 2001. aastal. Idamuul on üks ajaloolistest Pärnu sümbolitest ja seda külastab palju turiste.

Vaata ka videot parandustöödest SIIT.